(1) Tetapkan Sasaran Pelanggan
[+] Lakukan kajian dan ambil tahu tentang umur, jantina dan latar belakang seperti hobi serta kerjaya.
[+] Lakukan kajian dengan membuat semakan pada insight page, google trends, google adwords, survey atau berbincang dengan rakan IM lain.
(2) Kaji Masalah Pelanggan
[+] Ambil contoh masalah kegemukan pelanggan yang bekerja seperti mereka tiada masa bersenam. Jadi, kita boleh jual produk kurus untuk memudahkan dan tarik perhatian mereka.
[+] Jangan lupa sertakan DISKAUN dah HADIAH PERCUMA sekali-sekala.
[+] Contoh mesej pemasaran yang boleh anda gunakan :
"Cara pelik tampil kurus tanpa bersenam dalam 2 minggu"
(3) Berikan Pek Percubaan Percuma
[+] Cara ini boleh digunakan untuk produk makanan ataupun kesihatan.
[+] Anda perlu letakkan syarat terlebih dahulu kepada prsopek untuk mewujudkan win-win situations seperti "anda perlu berikan saya nombor telefon 2 orang rakan anda untuk saya berikan pek percubaan ini secara percuma dengan segera".
[+] Kelebihan :
==> Luaskan kolam pelanggan
==> Jimatkan kos pengiklanan
(4) Berikan Kejutan Hadiah
[+] Di sini, anda dapat lihat betapa pentingnya mengumpul data pelanggan.
[+] Anda sebagai peniaga digalakkan memberikan kejutan hadiah ketika musim perayaan, hari lahir dan masa-masa yang difikirkan sesuai. Poskan hadiah berupa baucar atau pek percubaan produk baru anda.
[+] Kelebihan :
==> Anda lebih dihargai dan diingati
==> Perkhidmatan anda disebarkan dari mulut ke mulut dengan lebih cep
Khamis, Januari 16, 2014
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
0 ulasan:
Catat Ulasan
Selamat datang ke 0x2013LΣΣT. Sekiranya anda mempunyai persoalan, pandangan, permintaan, bantuan, cadangan dan sebagainya. Tinggalkan pesanan anda ke dalam kotak komen. Terima kasih !
- http://0x2013.blogspot.com -