Jumaat, April 26, 2013

Peribadi : Sesungguhnya demi masa manusia itu dalam kerugian

Assalamualaikum & salam sejahtera, Sedar atau tak... sudah masuk minggu pengajian ke-10. Cepat masa berlalu kan? Bila aku cuba imbas kembali pencapaian aku selama bergelar pelajar universiti ni, aku rasa pencapaian aku sangat lemah & teruk. Pengurusan diri aku sendiri pun berterabur. Sekian lama dapat aku rasa masa macam tak cukup buat aku.. Tapi bukankah masa berjalan mengikut kitarannya. setiap putaran dalam sehari mempunyai 24 jam. Mengapa pula aku rasa tak cukup..... Ya Allah, kuatkanlah hambaMu ini.

Demi masa sesungguhnya manusia itu dalam kerugian
Aku berazam untuk berubah. Aku nak dapatkan argreget pencapaian lebih dalam semester ini. Insya'Allah. Walaupun dah masuk minggu ke-10. Aku rasa belum terlewat lagi untuk aku berusaha bersungguh-sungguh. Nampaknya aku kena lipat gandakan usaha aku. Aku kena belajar dengan pecutan yang kuat. Yelah, takkan aku nak membazir masa kat universiti ni. Secara peribadi, aku tak pernah berpuas hati terhadap tempat aku belajar. Banyak yang tak kena. Tak perlulah aku buka pekung sendiri. Aku redhakan sahaja. Yang penting ialah diri sendiri. Dalam Al-quran pun ada sebut tentang masa dan nasib, kita kena berdoa, usaha, ikhtiar dan tawakal. Aku kena mencuba sedaya upaya aku. Semoga hari ini menjadi titik perjuangan yang penting buat diri aku. Wassalam ~

0 ulasan:

Catat Ulasan

Pesanan daripada penulis :
Selamat datang ke 0x2013LΣΣT. Sekiranya anda mempunyai persoalan, pandangan, permintaan, bantuan, cadangan dan sebagainya. Tinggalkan pesanan anda ke dalam kotak komen. Terima kasih !
- http://0x2013.blogspot.com -