Ahad, Jun 23, 2013

Landing page www.doe.gov.my phailed ?

Hari ini aku rasa nak semak IPU (Indeks Pencemaran Udara) secara online kat laman web DOE (Department of enviroment), Malaysia. Kemudian aku terjumpa / ternampak / tersentak lah dengan landing page yang digunakan. Aku sempat ambil screen-capture dari laman tu.
Kenapalah pakai landing page macamtu. Cuba perhatikan dalam "chrome inspect elements". Harap-harap korang faham. Pendapat aku, kalau macam ini, lebih baik tak perlu buat. Sbb melambatkan pengguna untuk mencapai maklumat dalam talian dan membazir bandwith server dan pengguna. Tak bergitu? Disebabkan juga kesesakan penggunaan, capaian ke laman doe.gov.my pun selalu putus-putus. Cadangan aku supaya naik taraf laman web ni. Buatlah apa-apa pun, asal jangan cepat "down", sebab laman ni sumber utama untuk rujukan bencana alam macam jerebu sekarang. ~

0 ulasan:

Catat Ulasan

Pesanan daripada penulis :
Selamat datang ke 0x2013LΣΣT. Sekiranya anda mempunyai persoalan, pandangan, permintaan, bantuan, cadangan dan sebagainya. Tinggalkan pesanan anda ke dalam kotak komen. Terima kasih !
- http://0x2013.blogspot.com -